Az e-mail marketing egy olyan közvetlen marketing csatorna, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy új termékeket, eladásokat és friss híreket osszanak meg a kapcsolati listán szereplő ügyfeleikkel. Magas megtérülése (ROI) miatt a legtöbb vállalkozás általános inbound stratégiájában alapvető fontosságú.
A modern e-mail marketing eltávolodott az egyméretű tömeges levelezésektől, és ehelyett a hozzájárulásra, a szegmentálásra és a személyre szabásra összpontosít. Ez időigényesnek tűnhet, de a marketingautomatizálás a nehéz munka nagy részét elvégzi Ön helyett.
Hosszú távon egy jól megtervezett e-mail marketingstratégia nemcsak az értékesítést segíti, hanem segít közösséget építeni a márkája köré. Ebben a cikkben elmagyarázzuk az email marketing jelentését kezdőknek.
Hogyan kezdjünk bele az e-mail marketingbe?
Mindössze két dologra van szükség ahhoz, hogy elindítsa az e-mail marketing kampányát.
Egy e-mail marketing megoldás
A promóciós e-mailek küldéséhez a legjobb az e-mail marketing megoldások használata, amelyek célja, hogy segítsenek Önnek a promóciós e-mailek egyszerű és gyors létrehozásában és küldésében nagyszámú címzettnek.
Az e-mail marketing megoldások, mint már említettük, számos olyan funkciót kínálnak, amelyek segítenek a promóciós e-mailek létrehozásában és küldésében, valamint az e-mail marketingkampányok adatainak és visszajelzéseinek összegyűjtésében.
A hagyományos postafiókszolgáltatók (mint a Gmail vagy a Yahoo) helyett egy e-mail marketing megoldás használata jobb e-mail kézbesítési arányt biztosít.
Egy e-mail kapcsolati lista
Az Ön e-mail kapcsolati listájának tartalmaznia kell azon előfizetők e-mail címeit, akik kifejezetten úgy döntöttek, hogy e-mailes kommunikációt szeretnének kapni. Nagyon fontos, hogy csak olyan ügyfeleknek küldjön e-maileket, akik erre engedélyt adtak. A kéretlen e-mailek küldése nem örvendetes – senki sem szereti a spammereket. A GDPR is tiltja magánszemélyek esetében.
Az e-mail marketing kampányok típusai
Az e-mail marketing átfogó stratégiát igényel. Ennek oka, hogy nem csak egyféle típusú e-mailt szeretne kiküldeni a közönségének. Az e-maileket számos különböző módon lehet használni annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki stratégiájából.
Üdvözlő e-mailek
Az üdvözlő e-mail sorozat – vagy akár egyetlen üdvözlő e-mail – az első e-mail, amelyet a feliratkozó kap, amikor feliratkozik az e-mail listájára vagy vásárol.
Az üdvözlő e-mailek átlagosan 50%-os megnyitási arányukkal nagyszerű módja annak, hogy az új kapcsolatokat megismertesse márkájával, termékeivel és/vagy szolgáltatásaival.
A legjobb üdvözlő e-mailek rövidek és hasznosak. Fő céljuk, hogy a feliratkozókat a „következő lépéshez” vezessék.
Ez az e-mail arra összpontosít, ami az ügyfelet jelenleg a leginkább érdekli és hagyja, hogy kiválassza a következő lépést, például a mobilalkalmazás letöltését vagy az asztali számítógépen való gyakorlást.
Ha fizikai termékeket árul, az üdvözlő e-mailekkel arra kérheti az új ügyfeleket, hogy osszanak meg egy értékelést a weboldalán.
Hírlevél e-mailek
A hírlevél e-mailek az egyik legnépszerűbb e-mail kampánytípus.
Ezek általában nem reklámcélúak, és a márkák arra használhatják őket, hogy iparági híreket és frissítéseket, tippeket, trükköket, funkciókat, blog-összefoglalókat és egyebeket osszanak meg feliratkozóikkal.
A hírleveleket gyakran rendszeresen, például hetente, kéthetente vagy havonta küldik. Ezek nagyszerű eszközök a bizalom és a hosszú távú kapcsolatok kiépítésére az ügyfeleivel.
A feliratkoztatás hírlevél listára roppant egyszerű egy gyors és egyszerű felugró ablak szoftverrel.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)