Rengeteg webáruház működik ma Magyarországon, egyre többen döntenek úgy, hogy az online értékesítés mellett teszik le voksukat. Persze, hiszen ez a jövő, ráadásul egyszerűbb is – elvileg – mint fizikai boltot fenntartani.
Az ERP rendszerek akkor lépnek be a képletbe, amikor a tulajdonosok felismerik, hogy bizony ebben az ágazatban is felmerülhet rengeteg extra feladat, amit az alapvető webáruház rendszerben már nem lehetséges kezelni, elvégezni. Ilyenkor sokan bevezetnek egy külső vállalatirányítási rendszert, amivel később – persze nem minden esetben, de gyakran – csak több nehézség generálódik.
Nézzük meg, le lehet-e váltani egy külső ERP-t, ha pedig igen, mit érdemes használni!
Miben segíti alapvetően egy ERP a webáruház tulajdonosok munkáját?
Persze vannak olyan webáruházak, ahol az ERP-nek gyártási folyamatokat is követnie kell, de sokkal gyakoribb az, amikor egy vállalatirányítási rendszer a webáruház életében számlázáshoz, raktárkezeléshez, berendelés kezeléshez, fuvarszervezéshez, illetve esetleg a shophoz kapcsolt fizikai üzlet feladatainak rendszerezéséhez szükséges.
Ezen kívül fontos lehet még a csomagolási folyamatok támogatása, a feladatok kiosztása-és követése, vagy éppen az üzleten belüli + üzleten kívüli kommunikáció segítése.
Egy ERP rendszer tehát igencsak sokat tehet a webáruház olajozott működéséért – persze abban az esetben, ha egyszer kezelhető és úgy működik, ahogyan kell.
Miért merülhet fel a váltás gondolata egy webáruház tulajdonosban?
Gyakori problémája ezeknek az utólag bevezetett vállalatirányítási rendszereknek (vagy más, ezt helyettesítő szoftvereknek) hogy az adatok átadása nem azonnali, nem pontos, vagy egyenesen hiányos. Ez nagyobb mennyiségű adatnál igen komoly problémát okozhat, hiszen hiányos készleteket, pontatlanul megjelenő termék elérhetőséget, vagy éppen helytelenül kiállított számlákat generálhat – hogy csak pár alap hibát említsünk.
Ezen kívül rejtettebb, mégis súlyos gond, hogy rengeteg ERP rendszer elképesztően bonyolult felépítéssel rendelkezik, aminek a kezelését hosszú hónapok alatt sem lehet tökéletesen elsajátítani. Ez lassú munkát eredményez, hibákhoz vezet, állandó frusztrációt okoz, az új kollégák betanítását pedig szükségtelenül megbonyolítja.
Arról nem is beszélve, hogy extra költséget termel, hiszen ezeket a szoftvereket is ki kell fizetnie a vállalatnak a webáruház bérlési díja mellett.
Mit érdemes használni külső ERP rendszerek helyett?
Nagy lépés ez egy webáruház életében, de állandó elégedetlenség esetén, ha mindennapos nehézségeket okoz a meglévő ERP-rendszer, érdemes lehet elgondolkozni a váltáson, ha pedig már ez szóba került, eredményes lehet egy ERP.be épített webáruházat választani.
Egy ilyen rendszer nem integrációkon alapul, nem két külön szoftver kapcsolatán, hanem egy all-in-one megoldáson, ami így lerövidíthet minden munkafolyamatot. Egy szoftver kezelését kell megtanulni, egy rendszer árát kell kifizetni, egy felületen lesz kezelhető minden feladattípus: fuvarszervezéstől kezdve a számlázásig.
Persze a váltás ilyen esetben webáruház költöztetést is jelent, hiszen nem egy külső szoftver kapcsolódik a meglévő shophoz, erre pedig fel kell készülni. Ugyanakkor komoly előnyt jelenthet a későbbiekben, hogy csupán egyetlen felületen belül kell egyik menüből a másikba lépni, ha a termékfeltöltés után egy címkét kellene nyomtatni, vagy éppen a napi fuvarok állapotát lenne szükséges megnézni.
Mivel ez egy egészen új megközelítése a webáruház rendszereknek és az ERP-knek, a fejlesztésnél már gondoltak arra, hogy minél modernebb, minél egyszerűbben tanulható felületet kapjanak a webáruház tulajdonos, így ilyen szempontból fellélegeznek majd azok, akik váltanak. Alaposan meg kell fontolni persze, de rengeteg cég élete válhat könnyebbé!
Képek forrása: Unsplash.com
Hirdetés (X)