A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás kihagyhatatlan eleme egy jól felépített marketing stratégiának. Napjainkban pedig hatalmas verseny folyik a Google és más keresők TOP pozícióiért. A felhasználók 81%-a végez kutatást, mielőtt online vásárolna, illetve napi szinten már több mint 6 milliárd keresés történik.
Alábbi cikkünkben arra adunk választ, milyen módokon tud segíteni egy SEO ügynökség, hogy egy vállalkozás előkelő helyen szerepeljen a Google-ben.
Mi a keresőoptimalizálás (SEO)?
A keresőoptimalizálás a weboldalak Google-ben és más keresőkben való megjelenésének javítását célzó folyamat, amely az organikus, vagyis a nem fizetett forgalomra koncentrál. Segítségével a vállalkozás számára releváns kulcsszavakra történő keresésekre érhetők el előnyös találati pozíciók.
A meglévő tapasztalat és szaktudás eredménye a fokozott hatékonyság
Egy SEO ügynökségnél mindenki a keresőoptimalizálásra specializálódott. Pontosan ismerik a Google és az egyéb keresőmotorok algoritmusait, illetve szüntelenül figyelik, hogyan változnak a technológiák.
Ha egy vállalkozás nem mozog magabiztosan a keresőoptimalizálás területén, akkor mindenképp érdemes profik számára kiszervezni a feladatot. Így nemcsak sokkal jobb eredmények érhetők el, hanem rengeteg idő, energia és pénz is megspórolható, hiszen a vállalkozás nem fog kétes linképítési technikákra vagy gyenge tartalomgyártásra költeni.
Nő a weboldalra látogatók száma
A Google-ben természetesen a TOP találatok generálják a legtöbb forgalmat. Az első helyre átlagosan a keresők 27,6%-a kattint, míg a második helyre már csak 15,8%-a. A Google első oldala pedig a kattintások 86%-át szerzi meg, ami pontosan jelzi, hogy a felhasználók csupán elenyésző része tekinti meg a második oldalas találatokat.
Egy SEO ügynökség úgy optimalizálja a weboldalt, hogy növelje a helyezéseket és ezáltal a beérkező forgalmat is. Mindezt célzottan, konkrét kulcsszavakra történő optimalizálással teszi, így valóban releváns forgalom fog érkezni a céges weboldalra vagy éppen webáruházra.
Nő a befektetés megtérülése is
Habár a SEO egy hosszú távon kifizetődő befektetés, azonban garantáltan megéri az időt és energiát. Ugyanis a helyezések javulásával egyre több látogató fog érkezni a weboldalra.
Mivel egyre többen lesznek az oldalon, így a nagy számok törvénye alapján egyre több érdeklődőt és vásárlót fog szerezni a vállalkozás, ami értelemszerűen a bevétel növekedését eredményezi. Egy SEO ügynökség pedig általában hatékonyabban és eredményesebben tud segíteni, mint egy házon belüli csapat.
A SEO ügynökségek költséghatékony marketinget biztosítanak
Egy belsős SEO csapat kialakítása rengeteg pénzt és erőforrást emészthet fel. Így azon cégek számára, akik ezt nem engedhetik meg, a megoldást mindenképpen egy külsős SEO csapat megbízása jelenti. Ezzel a döntéssel nem kell a jelenlegi kollégákat drága továbbképzésekre küldeni, és a profi keresőoptimalizálás akár azonnal kezdetét veheti.
A SEO folyamatok kiszervezésével egyrészt jelentős összeg takarítható meg, másrészt a szakértelem is biztosított. Jellemzően még akkor is tanácsos külsősöket felkérni a munkára, ha alapvetően lenne kapacitás egy belsős csapat létrehozására, hiszen az ügynökségek már nagyfokú tapasztalattal rendelkeznek, és pontosan tudják, mi kell a TOP pozíciók megkaparintásához.
Jelentősen javul a felhasználói élmény
Az online térben egyáltalán nem engedhető meg a rossz felhasználói élmény, hiszen az ügyfélvesztéssel jár. Azonban nem minden cég rendelkezik az ehhez szükséges tudással, az amatőr megoldások pedig pillanatok alatt porig rombolhatják a vállalkozások imidzsét.
Egy SEO ügynökségnél azonban figyelnek a weboldal technikai felépítésére, és segítik annak fejlesztését. Nemcsak a kezdetekben auditálják az oldalt, hanem permanensen monitorozzák, így mindig újabb értékes tanácsokat adnak a fejlődéshez.
A keresőoptimalizálásra szakosodott ügynökségek nagymértékben segíthetik egy cég online céljainak elérését, hiszen általuk folyamatosan javulnak a helyezések, jelentősen nő a forgalom és ezzel együtt természetesen a bevétel is. Érdemes azonban megfontoltan és alapos utánajárással ügynökséget választani, hiszen akár évekig is tarthat velük az együttműködés.
Kép forrása: Depositphotos.com
Hirdetés (X)