A reputáció (azaz hírnév, tekintély, presztízs) kulcsfontosságú egy cég sikerességében. Hosszú idő felépíteni, ám akár egyik pillanatról a másikra elveszhet. Ebben a cikkben elmondjuk, milyen előnyei vannak a reputációnak egy vállalat számára, s miként lehet a hírnevet menedzselni.
A reputáció jelentése
A fogalom alatt azt értjük, hogy egy személyről, cégről, márkáról vagy bármi másról miként vélekednek az emberek, hogyan értékelik azt, s mennyire felel meg az elvárásaiknak.
Vállalati hírnév
Az üzleti sikerhez elengedhetetlen a pozitív hírnév, hiszen hiába gyártasz szuper termékeket, vagy nyújtasz minőségi szolgáltatást, ha nem ismernek, vagy rossz hírneve van a cégednek. A reputációt elsősorban PR- és marketingtevékenységgel lehet befolyásolni.
A PR jelentése: közönségkapcsolatok, a szervezett vállalati kommunikációt értjük alatta, amely hatással van a közvélekedésre. A marketing pedig abban segít, hogy a potenciális vevők látókörébe kerülj, és kialakuljon bennük a cég iránti bizalom.
Profi kommunikációval elérheted, hogy a vásárlók téged válasszanak a versenytársak helyett.
A reputáció előnyei
Bizonyára vevőként Te is előnyben részesíted azokat a cégeket, akik foglalkoznak a dolgozói jólléttel, hátrányos helyzetű csoportokat támogatnak, vagy éppen a környezetvédelemre fordítanak kiemelt figyelmet.
Az ilyen aktivitásokat, ha a cég kommunikálja, azzal erőteljesen befolyásolja a közvéleményt.
Hasonlóan erőteljesen hatnak a közvélekedésre a negatív hírek. Ha egy cégről elterjed, hogy rosszul bánik a dolgozóival, vagy sikkasztással vádolják a vezetőit, akkor mindez csökkenteni fogja a hajlandóságot, hogy ettől a vállalattól vásároljanak az emberek.
Hírnévmenedzsment – tippek
Az online térben számos módja van a reputáció növelésének.
A sikerek, eredmények kommunikálásán túl fontosak a külvilágtól érkező pozitív értékelések is. Ilyenek lehetnek a szuper értékelések a Google Cégem-en, vagy a vevőktől/partnerektől érkező visszajelzések is, amelyeket a cég megoszthat a különféle felületein.
Közzé tehetsz rendezvényvideókat, fotókat is, amelyek egy olyan eseményről vagy aktivitásról tanúskodnak, amely várhatóan növelni fogja a presztízsedet.
Bízd szakemberekre a jó híredet!
A Te feladatod, hogy megtedd az elismerésre méltó lépéseket, mi viszont marketing ügynökségként abban tudunk segíteni, hogy erről megfelelő módon tudomást szerezzen a célcsoport.
Ha segítségre van szükséged, lépj kapcsolatba a DLX MEDIA csapatával!
Kép forrása: Pexels.com
Hirdetés (X)