Ha Xiaomi okostelefonunk elromlott, legyen szó akár szoftveres-, akár hardveres problémáról, a javításhoz a legtöbb esetben érdemes megfelelő szervizt választani, ahol garantáltan jó kezekbe kerülhet a készülék.
Ha Xiaomi okostelefonunk elromlott, legyen szó akár szoftveres-, akár hardveres problémáról, a javításhoz a legtöbb esetben érdemes megfelelő szervizt választani, ahol garantáltan jó kezekbe kerülhet a készülék.
Előbb vagy utóbb minden ember életében eljön az a pillanat, amikor egy javítóműhely segítségét kell kérnie ahhoz, hogy telefonja ismét működőképes legyen, és mivel ebben a többségnek nincs gyakorlata, felmerülhet a kérdés, hogy mit érdemes kipróbálni, mielőtt kiadjuk a kezünkből a készüléket?
Itt és most természetesen nem arra gondolunk, hogy a leadás előtt vegyük ki a SIM- és memóriakártyát a telefonból, távolítsuk el a védőtokot és egy kicsit tisztogassuk le, hiszen ezekkel vélhetően mindenki tisztában van.
Ennél sokkal fontosabb, hogy milyen trükköket és esetleges praktikákat érdemes kipróbálni, illetve milyen szabályokat fontos betartani még azelőtt, hogy Xiaomi szervizbe visszük a telefonunkat! Lássunk ehhez néhány nagyon hasznos tanácsot!
Az otthoni javításból gyakran költségesebb szerviz lehet
Az első és legfontosabb, amiről beszélnünk kell a téma kapcsán, az nem más, mint az otthoni javítás kérdése. A hazai fórumok alapján itthon nagyon sokan próbálkoznak házilagos módszerekkel megoldani egy-egy problémát, azonban egy okostelefon megszerelése bonyolult, szaktudást és célszerszámokat igénylő folyamat.
Rengetegen különféle fórumos vélemények vagy Youtube videók alapján próbálkoznak meg egy-egy kijelző cserével vagy más javítással, azonban csak menet közben döbbennek rá arra, hogy ez milyen rossz ötlet volt, hiszen több kárt okoztak a készülékben, mint amekkora eredetileg volt.
Ezért bátran kijelenthető, hogy az otthoni javítás gyakran vezet költségesebb szervizhez. Hogy miért? Lássunk egy példát! Egy kijelző cseréje például – ami a leggyakoribb problémaforrás az okostelefonos világban – egy gyakorlott szervizben ma már rutinfeladatnak tekinthető, hiszen a megfelelő gyakorlat mellett minden szerszám és kellék adott hozzá.
Otthon azonban gyakran csak a szétszerelés után szembesülnek vele sokan, hogy az új kiegészítőt vissza kell ragasztani, hogy a meglévő panelt nagyon nehéz kellő hardverismeret nélkül kiemelni, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy milyen nehéz jó minőségű cserealkatrészt találni hozzá.
Ha pedig az otthoni javítás közben véletlenül sérül néhány kábel, esetleg kárt teszünk az alaplapban, a hátlapban vagy éppen a hangszóróban, akkor az máris extra költségként jelenik meg a szervizeléskor. Ezért inkább ne próbálkozzunk ilyesmivel házilag, amennyiben úgyis szervizbe adjuk a készüléket!
Ha lehetőségünk van rá, mindig mentsük le adatainkat
Kevesen gondolnak rá, holott nagyon fontos teendő az adatmentés, mielőtt szervizbe visszük a telefonunkat. Ennek az oka leginkább az, hogy a javításkor vissza kell állítani a gyári beállításokat, így amennyiben az adataink nem voltak elmentve máshol, a telefonunkon tárolt dolgok kivétel nélkül elvesznek.
Leginkább emiatt mindig gondoskodjunk arról, hogy ha más lehetőségünk nincs, akkor legalább egy felhő alapú tárhelyre, vagy egy apró microSD kártyára kimentünk annyi adatot, amennyit csak tudunk, ezzel elkerülve a kellemetlenségeket.
Más kérdés, hogy van-e lehetőségünk adatmentésre! Előfordulhat ugyanis, hogy telefonunk olyan mértékben megsérül, hogy azonnal kikapcsol, vagy úgy összetörik a kijelző, hogy nem tudjuk aktiválni az adatátvitelt, esetleg az USB csatlakozó sérült, és nem lehet a készüléket összehangolni egy számítógéppel.
Amennyiben korábban már beállítottuk a felhő alapú biztonsági mentést, akkor ilyen esetekben nincs mitől félnünk. Ellenkező esetben a szerviz munkatársait megkérhetjük az adatmentésre, így ha a tárhely nem sérült, a javítással együtt az adatainkat is visszakaphatjuk.
Ha indokolt, állítsuk vissza a gyári beállításokat
Mint fentebb már említettük, a szervizből a gyári alapbeállításokkal kapjuk vissza okostelefonunkat, amit közel sem csak az adatmentés és az adatvesztés miatt érdemes szem előtt tartani, hanem azért is, mert bizonyos problémák esetén akár a megoldás kulcsát is jelentheti.
Előfordulhat ugyanis, hogy egy kártevő telepedett a készülékünkre vagy olyan végzetes szoftveres hibát generáltunk a telefonon, amit csak úgy tudunk megoldani, ha teljes egészében visszaállítjuk a gyári alapbeállításokat.
Ez a módszer azon kívül, hogy gyors és egyszerű, a fenti hibák esetében a legtöbbször hatékony, hiszen ezzel olyan szoftveres állapotba tudjuk visszaállítani eszközünket, mintha éppen akkor vettük volna ki először a dobozából.
Mivel a szervizben jellemzően a gyári beállítások visszaállítására is sor kerül, ezért érdemes elébe menni, és már otthon elvégezni.
Töltéshibák esetén teszteljünk másik töltővel
Xiaomi telefonunk töltéshibákat produkál, és ezért van szükségünk szerviz segítségére? Sokan azonnal az akkumulátorra gyanakodnak ilyenkor, holott a töltőcsatlakozó hibája legalább ilyen jó eséllyel húzódhat meg a háttérben. Sőt, az is lehet, hogy sokkal egyszerűbb problémáról van szó!
Előfordulhat például, hogy nem is magával a készülékkel van a hiba, hanem csak a töltőfej vagy a töltőkábel hibásodott meg. Mivel ezeket a kiegészítőket gyakran mindenhová magunkkal visszük, és a legtöbbször nem figyelünk a megfelelő szállítási körülményekre, ezért könnyedén meg tudnak hibásodni.
Gyakori például, hogy konkrétan a töltőkábel megtörik vagy a csatlakozóvégek kitágulnak, megsérülnek, hiszen még a legújabb Type-C típusú megoldások is nagyon könnyedén megnyomódhatnak, deformálódhatnak, sőt a töltőfej is eltörhet, elengedhet benne egy forrasztás és a töltés máris ellehetetlenül.
Mielőtt tehát töltéshibákkal szervizbe vinnénk készülékünket, mindenképpen teszteljük le egy másik töltővel – fontos, hogy ugyanolyan típusú legyen –, vagy legalább egy másik töltőkábelen keresztül csatlakoztassuk egy számítógéphez, amennyiben ugyanis ilyenkor megfelelően tölt, akkor nem a telefonnal van probléma.
Szoftveres hibák esetén mindenképpen frissítsük
Előfordulhat, hogy készülékünk nem hardveres, hanem szoftveres hibáktól szenved. Az alkalmazások összeomlanak, a készülék drasztikus mértékű lassulást produkál vagy más olyan hibajelenséget, ami nem utal hardveres hibára.
Ilyenkor előfordulhat, hogy a jelenséget csak egy-egy rossz frissítés, vagy éppen egy update hibája okozza, ezért fontos átnézni a telefont. Mikor volt utoljára rendszerfrissítés, stabil frissítés érkezett-e és így tovább.
Amennyiben van új stabil verzió, töltsük le és telepítsük, ha viszont éppen arra gyanakszunk, hogy a legutóbbi csomag válthatta ki a telefon esetében a problémát, akkor állítsuk vissza az előző verziót.
Ezek jelentéktelen dolognak tűnhetnek, valójában azonban komoly gondokat tudnak okozni, nem mellesleg pedig otthon is lehetőség van különösebb következmények nélkül kísérletezni a megoldásukkal.
Gyakran elegendő a legegyszerűbbre gondolni
Végül, de nem utolsó sorban fontos kiemelni, hogy egy okostelefon hibáját gyakran olyan szoftveres galibák is okozhatják, melyek nagyon egyszerűen, akár egyetlen újraindítással orvosolhatók.
Ha tehát szoftveres bajt tapasztalunk, például a telefon nem akar tölteni, nem reagál bizonyos parancsokra, nagyon belassult, nem indít el alkalmazásokat, vagy egyes applikációk egyszerűen csak kifagynak, akkor a szerviz felkeresése előtt egy újraindítást mindenképpen végezzünk el.
Azért fontos mindez, mert az okostelefonok gyakorlatilag úgy működnek, mint a számítógépek, azaz halmozzák a memóriában az adatokat és a hibákat, melyek felgyülemlenek, és olyan jelenségeket válthatnak ki, amelyek komoly problémának tűnhetnek, valójában azonban egy újraindított, tisztán felálló rendszer megoldást jelenthet rájuk.
Képek forrása: Dreamstime.com; Istockphoto.com
Hirdetés (X)